maandag 19 december 2011

Huizen, kerst en vlaggetjes.

Afgelopen weekeinde heb ik alvast wat voorbereidende werkzaamheden voor de kleine huisjes gedaan. Ik heb voor 1 huisje de stof gesneden volgens de maten van het patroon en vervolgens heb ik het huisje op de naaimachine genaaid. Voor het dak heb ik malletjes gemaakt. Het is een schattig huisje geworden, maar schots en scheef, want op dit kleine formaat, luistert elke millimeter erg nauw. Vervolgens heb ik een huisje gemaakt met het paper piece patroon van Jantien en dit ging prima. Al heb ik wel de lucht 2 kleuren blauw gegeven, dus dat is wel apart! Het 3e huisje is helemaal gelukt. Ik gebruik allerlei restjes, zelfs hele kleine stukjes en ik heb alvast stofjes voor 2 huisjes voorbereid en in zakjes gedaan. Dit ga ik meer doen, want de stof uitzoeken is eigenlijk nog meer werk dan het naaien van het huisje zelf.
Het is een heel gepriegel en erg intensief werk.
Voor de afwisseling heb ik gisteren iets voor de kerst gemaakt.

Het zijn recht toe recht aan lapjes in verschillende maten. Ik heb ze op een achterkantje genaaid en gevuld met volume vlies. Ik moet er nog 2 doen en dan worden ze aan een lint genaaid tot een vlaggetjes lijn. Dan alleen nog een plekje zoeken om ze op te hangen.

Ik heb vandaag ook de mallen uitgeknipt voor het grote huis van 12 inch.

Nu nog schuurpapier achterop plakken en ik kan ook aan dit werkje beginnen. Ik denk dat ik telkens na een paar kleine huisjes, als ik het gevoel krijg dat mijn vingers in de knoop raken, een groot huis ga maken. Daar hoef ik er uiteindelijk maar 12, 16 of 18 van te maken.
En ik heb een goed voornemen voor de kerstvakantie. Ik wil EQ 6 nu eens eindelijk in de vingers krijgen.

1 opmerking:

  1. Succes met je huisjes. Ook ik ga zo langzamerhand eens naar de startblokken wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...