zondag 11 december 2011

Christmas Wishes middenstuk is af.


Ik ben behoorlijk afgeweken van het origineel. En dat was wel heel spannend. Ik had zoiets nog nooit gedaan. De rendiertjes heb ik verkleind van het patroon en 1 gespiegeld. De kerstman heb ik gekopieerd van een lapje Scandinavian Christmas en toen het kopietje vergroot. Ik heb alles vooraf op de stof getekend met behulp van een daglicht lamp, die plat op tafel lag met een brede liniaal erop. De verhoudingen kloppen niet helemaal. Het rendier is eigenlijk te groot, maar een kniesoor, die daar op let. De pootjes heb ik getekend en toen 2 keer gezigzagd op de machine. Voor de hoefjes had ik minuscule stukjes stof geknipt, maar die gingen al rafelen als ik ze tussen mijn vingers nam, dus die heb ik maar niet gebruikt. Ik heb de hoefjes ook maar gezigzagd. Ik denk dat de achterpoten van het linker rendier te ver naar achteren staan. Maar het dekje op zijn rug staat wel weer erg leuk. De geweien heb ik ook vooraf getekend. Ik heb ze met een dubbele stiksteek genaaid. En dat was een ......... klus! Mijn machine ging steeds in de contramine en ik heb af en toe zelfs stukjes moeten uithalen. Toen ik halverwege het eerste gewei was en alles al 2 keer had gedaan, bedacht ik dat de stof misschien te dun was. Vervolgens heb ik achter elk stukje gewei een langwerpig stukje stof gespeld en toen ging alles van een leien dakje.
Morgen gaat de tweede rand er om heen en dan bekijk ik hoe ik verder ga.

2 opmerkingen:

  1. Gekkie!!!
    Al die dingen die jij storend vindt vallen helemaal niet op.
    Hij is geweldig en prachtig en keileuk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind die pootjes juist schattig, zo schuin, net als Bambi, die niet om wil vallen :-)
    Bij machinaal borduurwerk is het inderdaad slim om er een (tijdelijke) versteviging achter te leggen. Je kan dit bijvoorbeeld ook doen met een stukje 'stik-en-trek' (wegscheurbaar vlies)
    Groetjes, Merel

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...