zaterdag 26 november 2011

Scandinavian Christmas Wishes: Van buiten naar binnen.


















Bij deze quilt volg ik een omgekeerde weg: van buiten naar binnen. De grote vierkanten met de harten en sterren zijn 12 bij 12 cm en vormen de basismaat voor de quilt. Toen die rand af was, kon ik de binnenste rand berekenen. En toen die af was, kon ik de maat berekenen voor het middenstuk. En nu ik deze weet, kan ik de maat van de applique bepalen. Ik naai de rand met de kleine blokjes wel alvast aan het middenstuk, zodat ik precies weet hoeveel ruimte ik heb voor de applique. Het origineel heeft een huisje, een rendier en sterren. De sterren en het rendier komen er zeker op. Maar of er ruimte voor het huis is, weet ik nog niet. Ik wil het rendier niet te klein maken, dus misschien is er geen ruimte voor het huis. Het is zulke leuke stof om mee te werken. En alle kleuren passen perfect bij elkaar. De buitenste rand wordt gemaakt van de stof met de rendiertjes, kerstmannetje en huisjes erop. Ik kan kiezen tussen een donkere versie en een lichte versie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...