zondag 20 november 2011

Christmas Wishes.

Deze quilt is ontworpen door Lynette Andersen met de stof  Scandinavian Christmas. Ik vind het een heel leuk patroon met het rendier en de sterren. En de stof is zo mogelijk nog leuker. Ik wil de quilt maken, maar dan veel kleiner dan het origineel.
Ik ben begonnen met de rand van harten en sterren. De vierkanten zijn 12x 12 cm en deze vierkanten vormen dan de basismaat van de quilt.

















Zo worden de harten en sterren.
De applicaties doe ik op de naaimachine.
















Dit wordt ongeveer de maat van het quiltje. Misschien nog iets groter als ik er vierkantjes zonder harten en sterren tussen doe. Er is een stofje met hele leuke rendiertjes en kerstmannetjes er op. Die zou ik op de hoeken kunnen doen. Ik moet alles verkleinen en ik doe dit werkenderwijs en niet vooraf met allerlei berekeningen.

1 opmerking:

  1. it looks like a beautiful pattern and your starting blocks are gorgeous.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...