woensdag 16 februari 2011

Perikelen.


Momenteel heb ik geen tijd om te naaien of om iets anders te doen op quiltgebied. Ik moet mijn nieuwe computer inrichten en leren kennen. Afgelopen zondag, net toen ik de foto's van de Quiltexpo in Vijfhuizen wilde gaan bekijken, is mijn computer gecrashed. En niet een beetje gecrashed. Nee, helemaal! Het ene blauwe scherm na het andere blauwe scherm en niets meer willen. Ik heb 28 jaar computerervaring er op losgelaten en in alle crochten van mijn herinnering gezocht naar weer een andere optie om hem aan de gang te krijgen, maar niets mocht baten. Met mijn laptop ernaast om informatie op te zoeken, ben ik uren bezig geweest. Ik ben zelfs tot dos afgedaald en dat was lang geleden, dat ik daar was. Ook alle herstel programma's die ingebouwd zitten in Windows en in HP uitgeprobeerd, maar niente, nada, noppes deed het. Gelukkig heb ik een externe harde schijf met back ups van mijn bestanden en mijn foto's, want als ik die kwijt was geweest.............! De externe harde schijf was een les van de vorige keer in 2006 toen mijn vorige computer "overleed". Maar mijn favoriten ben ik wel kwijt en mijn mails en mails adressen ook. En dit laatste was niet nodig geweest als ik mij nog beter had voorbereid om een mogelijke crash. Op de website van de KPN staat hoe je een back up kunt maken van je mails en adresboek. Dus dames, doe je voordeel met deze informatie. Maak alsjeblieft overal back ups van en zelfs als je denkt dat het niet kan, zoek toch naar mogelijkheden en doe dit vanaf dag 1! Ik ben de hele zondag bezig geweest en kreeg de computer weer in de veilige modus aan de praat. Ik had goede hoop dat ik van daaruit wel weer de boel in orde zou krijgen. Dus maandagmorgen met enthousiasme weer aan de slag. Gelukkig heb ik vakantie (en zou ik veel gaan quilten) en kan ik veel tijd besteden aan dit probleem. Ik was nl nogal gehecht aan mijn computer. Vooral het scherm en het draadloze toetsenbord werkten heerlijk. En ik had een heerlijk grote harde schijf waar veel op kon.
Maar ja, een computer van ruim 4 jaar, die dagelijks veel wordt gebruikt, is blijkbaar toch wel bejaard. Hij deed niets meer. En om half 3 in de middag, toen ik al alleen nog maar een lichtblauw scherm kreeg met het HP logo erop, heb ik de pijp aan Maarten gegeven. En nu staat hij verloren op het hoekje van mijn tafel te wachten op wat komen gaat.  En wij zijn naar de Mediamarkt gegaan.
En nu heb ik dus een nieuwe computer. En dat is een heel avontuur. Ik heb nl een Apple gekocht en dat is toch wel wat anders dan ik gewend ben en dat kost veel tijd............! Maar mijn foto's staan er weer op en ik kan mailen en het internet op. Dus wat wil een mens nog meer.
Alleen nu even geen tijd om te naaien. Nu gauw weer terug naar de computer. Ik moet mijn muziek weer in iTunes zien te krijgen......!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...