dinsdag 22 februari 2011

De verrassingen van het internet.



In een van de maandelijkse email nieuwsbrieven waar ik op geabonneerd ben, kwam ik een link tegen naar het American Folk Art Museum in New York. Ik ben er nog nooit geweest, maar ik zal er zeker heen gaan zodra ik ooit weer in New York ben. En tot die tijd moet ik mij tevreden stellen met een bezoek aan de website. En dat is een grote verrassing. Van de huidige tentoonstelling van rood/witte quilts en van alle vorige tentoonstellingen is telkens een tiental afbeeldingen te zien.  En het zijn schoonheden. Ik heb quilts gezien van Paula Nadelstern, quilts uit de jaren 30 van hergebruikte stoffen, Midwestern Amish quilts en quilts die geschonken zijn aan het museum door een verzamelaar. En toen ik dacht alles van deze website gezien te hebben, zag ik dat 40 quilts van de collectie op de site te zien zijn, 40 prachtige quilts. En een heel duidelijk verhaal over de geschiedenis en de ontwikkeling van quilts in de Verenigde Staten.  Quilts & Coverlets | American Folk Art Museum
Van harte aanbevolen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...