vrijdag 7 januari 2011

En toen was kerstmis echt voorbij.

Kerstmis is gebaseerd op tradities en het jaarlijks tevoorschijn halen van goed opgeborgen schatten. En zo was ik vandaag bezig de kerstspullen op te ruimen. Bij de kerstspullen bewaar ik ook de beeldjes, poppetjes, engeltjes en kleedjes. En bij mijn verzameling kerstkleedjes heb ik ook 4 hexagonkleedjes. Met schattige stofjes in groen en rood. In het midden een schattig engeltje. Ze zijn gemaakt door mijn zus, die heel graag hexagonnen maakt. Ik denk dat ik ze al meer dan 20 jaar heb. Want toen mijn kinderen klein waren gebruikten we ze al. En dat kun je ook wel aan ze zien.


Ook de vlekken vertellen hun verhaal.
De rode vlek op dit kleedje is kaarsvet. Ik heb ooit op een kerstmarkt een houten ring met 6 of 8 gaatjes gekocht. In de gaatjes pasten van die kleine kerstboomkaarsjes. De ring lag heel mooi op het rode deel van het kleedje en met rode kaarsjes erin stond het prachtig. En op een dag ging zo'n rood kaarjes lekken!
Het kaarsvet ging er uit, maar de rode vlek niet.


En dan heb ik het maar even niet over het gevaar van 8 kaarsjes
in een hele platte houten ring op een kleedje op een houten tafel!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...