woensdag 27 oktober 2010

Eindelijk weer aan het quilten.

Het heeft een poosje geduurd, maar ik ben weer achter mijn naaitafel en de naaimachine terecht gekomen en weer begonnen met quilten. De top van de Kaffe Fassettquilt is opgeborgen en wacht op een idee voor het quilten en mijn naaikamer is opgeruimd. Alles staat weer op zijn eigen plek en in mijn hoofd is ook weer ruimte gekomen voor andere zaken. Ik ben de jellyroll quilt voor mijn dochter aan het afmaken. De stof is van Moda. Het is Patisserie van Fig Tree Quilts. Prachtige zachte kleuren met zeer uiteenlopende dessins. Vanavond is de top gereed gekomen. Morgen ga ik de vulling en achterkant sandwichen. Ik denk erover om zelfklevende vulling te gebruiken. Dat heb ik nog nooit gedaan en ik lees er gunstige dingen over. Ik ben alleen een beetje bang voor de konsekwenties voor de naaimachine. Dus ga ik mij morgen eerst maar eens laten informeren.
Voor wie deze quilt bekend voorkomt, kan ik zeggen, dat dit de 2e versie is van deze jellyrolls. Ik heb er een voor mijn moeder gemaakt. Mijn dochter vond hem zo mooi, dat ik er ook een voor haar gemaakt heb. Een ander blokpatroon en een andere maat, dat wel.

Dit is de quilt voor mijn dochter.
Hiervoor heb ik alleen de driehoeken gebruikt.


En dit is die van mijn moeder , gemaakt van driehoeken en stroken.


Vanavond heb ik ook mijn eerste blokje voor de Stitching for Christmas quilt afgemaakt. Het is het sneeuwmannetje. En hij is heel erg leuk geworden. Maar ik moet daar maar weer even een paar dagen mee stoppen, want mijn pols begint te protesteren. Mijn vingers hebben niet voldoende conditie om dit echt een hele avond achter elkaar te doen.


Al met al: I am back in business!

1 opmerking:

  1. your two quilts are really beautiful.
    The colours are very pretty.
    I love your stitched snowman, hope your stitcheries are not too taxing on your arms.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...