zaterdag 18 september 2010

De vloer is weer vol Hot Diamonds.


Alle banen van de Kaffe Fassett  Hot Diamonds zijn klaar! Oef, een mijlpaal bereikt!
Naarmate de banen in lengte groeiden en het aantal banen groeide, werd de vloer van mijn kamer steeds leger en de stapel op mijn naaitafel steeds groter.




Aan het einde had ik 19 banen, waarvan de langste 3 meter en 25 cm lang was. Echt ongelooflijk.


Het voelde echt als een feestje toen ik de laatste driehoek aan de laatste baan naaide. Ik ben speciaal even gestopt om er een foto van te maken!

Vlak daarvoor was er nog even paniek. Ik miste een diamant aan de onderste rand.


En om te zien hoe dat nou kwam en waar die diamant was gebleven, heb ik alle banen nog weer even uitgelegd, dubbelgevouwen weliswaar, anders had het erg lang geduurd.


Maar ik heb er nergens per ongeluk 2 aangenaaid. Ik heb mij waarschijnlijk verteld. En ik had nog reserve, gelukkig.
En nu ligt de vloer weer vol, nu met alle banen in volgorde helemaal uitgelegd, klaar om aan elkaar genaaid te worden.


Aan de rechterkant heb ik een paar banen moeten omslaan, omdat de vloer niet groot genoeg is. En door het licht van de invallende avond zijn de foto's erg blauw geworden. Terwijl ik de banen op de vloer legde, belde mijn dochter op. Zij is de hele zomer op vakantie geweest en wist nog niets over deze quilt. Er gebeurde iets heel grappigs. Terwijl ik de banen neerlegde en de quilt als het ware onder mijn voeten ontstond, vertelde ik haar over de lezing en de masterclass van Kaffe Fassett in juli in Deventer. Ik vertelde haar hoe de quilt is ontstaan, wat ik van Kaffe Fassett heb geleerd en hoe ik er daarna thuis nog 2 weken mee bezig ben geweest om een goed resultaat te krijgen. Het was echt heel leuk om zo nog even de herinnering naar boven te halen, hoe alles begonnen is. Maar hoe het echt wordt, kun je door de telefoon niet beschrijven. Dat moet je met eigen ogen zien.

1 opmerking:

  1. That is fantastic! You must feel great to have accomplished this beautiful quilt!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...