maandag 2 november 2009

En weer een nieuwe ervaring.

Afgelopen vrijdag heb ik een workshop foundation piecing gevolgd. Ik weet nu eindelijk wat het verschil is tussen paper piecing en foundation pecing. Op papier naaien en dat later weghalen en op een ondergrond naaien, dat je laat zitten. Ik heb voor het eerst op theezakjes papier genaaid. Een grappige ervaring. Er is vrij veel voorbereidend tekenwerk, maar als dit klaar is, is het naaien niet moeilijk of ingewikkeld. Je moet wel alles in spiegelbeeld doen en het zijn hele kleine stukjes, soms echt hele hele hele kleine stukjes. De naadtoeslag is dan groter dan het stukje waar het om gaat. Ik vind het een interessante techniek, die ik zeker zal toepassen op blokken met kleine stukjes. Misschien probeer ik het uit op een Civil War blokje. En ik vind de vogeltjes van Heleen Pinkster echt heel schattig. Daar moet ik maar eens wat geduld voor gaan oefenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...