zondag 14 juli 2019

Turbine.

Het plakken en naaien van de  kwart cirkels nadert zijn einde.
Dit is het 1e hele blok van een serie van 25.

De kwart-blokken liggen gesorteerd klaar om 
geassembleerd te worden tot hele blokken.
Van de helft van de blokken moet ik de naadtoeslag 
de andere kant op strijken om de naadtoeslagen 
mooi om en om tegen elkaar aan te kunnen leggen.
Het is even een gedoetje, 
maar daar worden de middens erg mooi van.
Ik plak ze een voor een.
Rol mijn stoel dan naar de naaimachine 
 en chainstitch de naad aan elkaar.
Als ik een hele sliert heb,
knip ik ze los en strijk ze glad.
In middels een dikke stapel.
Een beetje saai, routine matig werkje.
Heerlijk om achter elkaar door te werken en 
je hoofd leeg te maken.
Ik heb een filmpje gemaakt van het aan elkaar plakken van de 2 delen.
Per ongeluk te snel opgenomen.
Goed kijken dus.
Ik probeer een nieuw filmpje te maken en dan vervang ik deze.

Zomerse groeten, Marina.

1 opmerking:

  1. lovely block, some very pretty fabrics you have ready to sew too.
    Happy sewing!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...