woensdag 24 oktober 2018

Ik ga voor blauw!

Een paar maanden geleden kwam ik een afbeelding 
van deze quilt tegen op internet en ik was meteen verkocht. 
De kleuren, voornamelijk het blauw, 
spraken mij enorm aan en ik wist direct 
dat ik deze quilt wilde maken.

Ik heb mij suf gezocht naar een patroon 
en kon dit nergens vinden.
Op de website van Free Spirit, 
de fabrikant van de stoffen, 
het zijn Artisan stoffen van Kaffe Fassett, 
staat wel een blokken quilt, 
die hier enigszins op lijkt, 
maar het is 'm echt niet.
Ik heb een aantal van deze stoffen in een andere quilt gebruikt 
en met restjes ervan kon ik de afmeting van de blokken berekenen.
Dat is eigenlijk het enige, dat ik moest weten.
Ik heb berekend hoeveel ik van elke stof nodig had 
en ben toen op zoek gegaan naar alle stoffen.
Dat was nog wel even een "dingetje"!
Het was een behoorlijke zoektocht.
Ik heb ze uiteindelijk in Nederland, 
in Engeland en in Amerika gekocht!
Het snijden kostte even wat tijd, 
maar het naaien ging natuurlijk super snel.
Het zijn enorme blokken.
Het is misschien wel een van de snelste quilttops, 
die ik ooit gemaakt heb!
En de grootste!
Hij past maar net op mijn quiltframe!
Stel je voor dat hij te groot was geworden!
*Grapje! Ik heb vooraf gerekend!*
De smalle bruine tussen banen 
waren nog wel even een kopzorg.
Ik had maar een halve meter stof 
en die was zoooo scheef!
Ik kreeg het echt niet recht.
Zelfs niet met hulp van de buurvrouw!
Ik heb strookje voor strookje heel langzaam 
gesneden en de liniaal vaak verplaatst 
en zo toch mooie rechte stroken kunnen snijden.
Jammergenoeg kwam ik net een strook tekort.
Maar gelukkig had ik van een andere stof nog over 
en kon ik daar een strook van gebruiken.

Nu een achterkant fabrieken 
en dan kan het quilten beginnen.

Net toen ik al mijn stoffen binnen had 
en alles uitgerekend had, 
ontdekte ik op Craftsy een quiltkit 
met alle stoffen en een patroon.
Dat had mij vast een boel werk gescheeld, 
maar dit is leuker.
Het ontwerp is van Kerri Thomson.

Groet, Marina.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...