dinsdag 16 oktober 2018

Er gebeurt zo veel en de tijd gaat zo snel!

Een poosje geleden ben ik begonnen aan de Achterstevoren Challenge met blokken van Tula Pink en stoffen van Kaffe Fassett en Grunge stoffen.
Het zijn 100 heel eenvoudige blokken, maar heel erg leuk om te doen. Bij wijze van extra uitdaging heb ik met mijzelf afgesproken, dat ik niet langer dan 10 minuten mag doen over het uitzoeken van de Grunge stoffen bij de Kaffe Fassett stof. 
Dit is echt een leerpunt voor mij.
Naar aanleiding van een foto op internet ben ik een quilt aan het maken met blauwige stoffen uit de Artisan reeks van Kaffe Fassett. Het uitpluizen van de afmetingen van de blokken en het berekenen van de benodigde hoeveelheid stof was het meeste werk, want het zijn reuze blokken en de banen zaten heel snel aan elkaar. Nu nog de randjes er tussen en dan is het eigenlijk al klaar.
De Mysterie van Kaffe Fasset loopt nog steeds door. Er is weinig "mysterieus" aan. Het zijn 2 verschillende blokken en die wisselen elkaar maandelijks af. Ik ben wel benieuwd hoe we een en ander straks aan elkaar gaan zetten.
Recentelijk ben ik begonnen aan een project, dat ik al heel lang wilde maken. De Lancaster Diamonds. Een antieke quilt met diamanten in een uitzonderlijke maat. Elk blokje is anders, dus dat wordt een gepuzzel van jewelste. Lapjes en kleurtjes bij elkaar zoeken is niet mijn "forte", dus hier ligt een forse uitdaging om niet te lang te treuzelen over de keuze. Het zijn heeeeeel veel blokjes en ik wil er geen kleine quilt van maken. Misschien dat de 10 minuten regel van de Tula Pink blokken wat erg kort door de bocht is, maar langer dan een kwartier wil ik niet over de kleur keuze doen. Wat dan op tafel ligt, wordt het gewoon! 
Ik heb er moderne stofjes voor uitgekozen in heldere frisse kleuren. Het papieren servetje had ik al heel lang in een mapje liggen voor de kleuren inspiratie. Ik maak deze quilt in clubverband bij Den Haan en Wagenmakers onder leiding van Laura Strating. Daar ga ik vast heel veel van leren!

Groet, Marina

1 opmerking:

  1. Veel plezier met het maken van de Lancaster diamonds quilt.staat ook nog steeds op mijn todo list. En Laura is de beste juf! Dus je bent in goede handen. Je achterstevoren quilt ziet er ook prachtig uit. De kleuren zijn prachtig, dus een beetje zelfvertrouwen is wel op zijn plaats 👍. De mysterie van Kaffe ....ben benieuwd hoe dat er straks uitziet.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...