maandag 9 oktober 2017

En hoe nu verder?


De top met Indiase lapjes is niet geworden
wat ik ervan verwachte.

Het is gewoon een saaie lap met vierkantjes.

Er gebeurt niets en ik word er niet warm of koud van.

Ook de rand, die ik er om heen wilde maken, voegt niets toe.

Toen een ander plan gemaakt.
Gesterkt door een bezoek aan de tentoonstelling van
Victoria Findlay Wolfe en haar lezing in Birmingham.

"Get those boring tops out of your closet en cut them up.
Be Brave!"

Zo gezegd zo gedaan.
Een mooi blauw stofje gekocht en de eerste snede gemaakt.
Spannend, op de diagonaal!

Leuk!

en toen een 2e, 3e enz.

Nu zijn er 7 stroken kris-kras dwars door de top genaaid.

Ik vind het leuk........!

Maar......het is het nog steeds niet helemaal.
Suggesties?

Groet, Marina.

6 opmerkingen:

  1. Misschien speelse schaduw applicaties eroverheen plaatsen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind hem enorm opgeknapt. Om dat nog verder door te voeren, zou ik er met een andere kleur lijnen in horizontale en verticale richting doorheen maken. Dan krijg je nog een derde laag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms is het gewoon niet wat je hoopte. Maar het kan altijd nog een dekentje voor op de bank of in de auto worden. Of een speelkleed !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien kun je nog inspiratie opdoen bij Jean Wells. Er zijn wel een paar leuke youtube filmpjes van. Ook een mogelijkheid is dieren of poppetjes appliceren die over de lijnen lopen. (olifanten uit India?) Als je de lijnen niet had gemaakt had je bijvoorbeeld een "snake and ladders" quilt kunnen maken. Succes in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet niet wat je niet leuk vindt, maarde quilt verder opleuken is een optie. Zelf heb ik vorige week het boek: double vision quilts gekocht van Louisa L. Smith.
    Erg leuke quilts, waarbij ze als basis een quilt van vierkantjes gebruikt.
    Google maar eens, misschien is het een idee.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...