dinsdag 1 mei 2012

Een paar staten verderop.

We zijn door het zuiden van Arizona en door het zuiden van New Mexico gereden en zijn nu in Alpine, Texas. Een kleine plaats met een hele grote monumentale universiteit, die hoog boven het plaatsje uit torent. Van hieruit zijn we vanmorgen naar Big Bend National Park gereden. Het park is heel erg groot en heeft een bijzondere fauna en vegetatie. Op deze plek komen nog vogels en planten voor uit Zuid Amerika en het is de zuidelijkste plek waar vogels uit Noord Amerika en Canada voorkomen. Zeer divers dus. De natuur vormt een geheel met de natuur aan de andere kant van de Rio Grande. Daar zijn ook 2 Nationale Parken, maar dat is Mexico. En hoewel de rivier hedentendage vrij smal is en er hier en daar doorwaadbare plekken zijn, is het ten strengste verboden de rivier over te steken. Buiten het park is een alternatieve gemeenschap ontstaan rondom een ghost town. Het is een ontzettend afgelegen gebied en ver van de bewoonde wereld. Het trekt mensen, die de afzondering zoeken. We rijden langs een alternatief winkelpleintje. Er zijn wat optrekjes met wonderlijke niet altijd te benoemen zaakjes. Je kunt er Indiaase koffie drinken en er zijn kettinkjes en kralen te koop. En tot mijn verbazing is er een quiltwinkel! We stoppen natuurlijk.



Binnen is een grote hoeveelheid quilts te koop. Ze zijn gemaakt door 9 vrouwen uit de omgeving en worden in deze winkel te koop aangeboden. De verkoopster is minstens 80 jaar oud. Zij quilt ook, maar haar quilts worden hier niet verkocht. Ze verkoopt ook 2e hands quiltboeken, enige hand gemaakte sieraden, geurkaarsen en nog zo wat spul dat ik mij niet herinner. Ze is uiterst vriendelijk en staat moeizaam op om allerlei quilts te laten zien. Ze is een handige en goede verkoopster. Ze verkoopt ook nog wat lapjes. De restanten van iemand, die gestopt is met quilten.

Ik koop een paar kerstsokken. Niet dat ik ze zo geweldig vindt, maar ik wil niet met lege handen de winkel verlaten. De mevrouw raakt niet uitgepraat en geeft ons tips voor tochten in de omgeving als we later op de dag het park weer uitkomen. Ze wijst mijn man nog een mooie route op een kaart aan.

Ik maak nog wat foto's en verbaas mij over alles dat ik hier mee maak.

Marina

1 opmerking:

  1. Wat geweldig leuk om dit mee te maken. Je geniet echt met volle teugen. Veel plezier nog.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...