zondag 13 november 2011

Op een stralende zonnige novemberdag.........!



















Hoe vaak kun je dit nu zeggen! En ook vandaag straalt de zon mijn huiskamer in. Ik geniet van elke straal. Wie weet rollen we in een keer een zonnige koude winter in en slaan het gure najaarsweer over.
Gisteren ben ik mee geweest met een quiltrondvaart over de Vecht. Langs de Vecht liggen prachtige kleine plaatsjes met mooie oude huizen en een aantal mooie buitenhuizen. En in de stralende zonneschijn zag alles er schitterend uit.


















Onderweg kwamen we twee keer Sinterklaas tegen, die met een stoet bootjes met pieten en pietjes in de verschillende plaatsen werd ingehaald.


















Aan boord werd genaaid aan een vingerspeldenkussen, Piep de Muis met zwarte kralenoogjes en roze oortjes. Mijn kraaltjes vielen natuurlijk op de grond, maar een aardige collega quiltster raapte ze op. De tocht was goed verzorgd. We kregen een quilt pakketje met uitleg voor het muisje en na de lunch was er een show en tell met mooie quilts. De lunch was prima en beneden in het voorste deel van de boot was een winkeltje ingericht voor het geval je acuut tijdens de boottocht iets nodig had. Iedereen was gezellig aan het werk en babbelde er lustig op los. We kregen ook nog een kadootje van een sponsor: een pakketje garens van Aurifill. Altijd goed voor een quilter!
Ik vond het erg jammer dat ik boven moest zitten. Ik vond het een ongezellige ruimte met plastic ramen. Waarschijnlijk is dit de beste plek als je in het voorjaar met de rondvaart mee gaat. Ik zat op een tuinbank, wel met een kussen, maar voor mijn korte benen was de bank veel te diep. Ik heb mijn eigen tas maar achter mijn rug gezet om iets aan steun te hebben. Het was ook erg onhandig dat ik niet aan een tafel kon zitten, waardoor je alles in je hand moest houden. Zowel het naaiwerkje als koffie en het eten. Het gevoel "er een beetje bij te bungelen" werd versterkt doordat de gastvrouw aan het begin en einde van de tocht op de beneden verdieping de groep toesprak en dan zei "we zullen de dames boven er ook bij betrekken. Kunnen jullie mij verstaan?" toeterde ze door de microfoon. Ach, het was allemaal niet zo erg en de collega quiltsters waren allemaal erg aardig. Maar mocht ik ooit nog een keer meegaan, dan zal ik zorgen niet een half uur van te voren aanwezig te zijn, maar anderhalf uur. Dan heb ik misschien een kans in de gezellige sfeervolle beneden ruimte te kunnen zitten.



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...