woensdag 4 mei 2011

Santa Fe.

In 2008 kocht ik mijn eerste quiltlapjes in deze winkel Santa Fe Quilting.










Het was het begin van mijn quiltavontuur dat nog steeds vrolijk doogaat en voorlopig nog niet is afgelopen. Het is een grote langwerpige winkel met een aantal kamers achter elkaar. Een hele vriendelijke dame in een prachtig lila batik jasje helpt mij en staat mij toe net zo veel foto's te maken als ik wil. Zij wijst mij de afdeling met Southwest lapjes, cowboy stoffen en Mexicaanse Day of the Dead stoffen. Daar ben ik naar op zoek, want die zijn specifiek voor dit gebied. Dit zijn de lapjes die ik gekocht heb.










Ik heb ook Pefect Circles gevonden, maar dan de grote maten, houten naalden kokertjes, een vingerhoed en een handig transparant etui. En 2 potloden met een inch verdeling. Leuk voor mijn potloden verzameling.










Ik kwam ook deze grote kant-en-klare quiltblokken tegen met afbeeldingen van de Mimbres Cultuur.










Deze mensen hebben van 1000 tot 1250 AD in de berggebieden van New Mexico gewoond en zijn bekend geworden door hun bijzondere zwart witte aardewerk decoraties. Ik heb al jaren een serie kleine blokken in de kast liggen. Overigens, ook in deze winkel gekocht. Ik wist nooit wat er mee te doen, maar misschien kan ik de grote en de kleine blokken nu combineren tot iets leuks.

In deze winkel zijn ontzettend veel boeken. Echt overal waar je kijkt, zie je boeken. En zo ontdekte ik dit boek.










Ik heb het een paar weken geleden op internet ontdekt en er ging een wereld voor mij open. Ik heb ooit wel eens in een film een personage gezien dat van trein op trein sprong en zo het land doorreisde op zoek naar werk, maar nooit geweten dat zij een eigen serie tekens gebruikten om elkaar boodschappen te geven. Die tekens zijn nu tot simpele quiltblokken verwerkt. Tussen de quiltblokken foto's en verhalen van de mannen en hun levens. Het zijn treurige verhalen over armoede, pijn, rampspoed en de eeuwige zoektocht naar werk in de tijd van de grote depressie. Erg interessant om te lezen.
En nu een aantal foto's als impressie an de winkel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...