woensdag 4 mei 2011

The Museum of International Folk Art in Santa Fe.

Santa Fe is de oudste hoofdstad in de Verenigde Staten en is de hoofdstad van New Mexico. New Mexico heeft een hele mooie vlag en een interessante geschiedenis.
















Het is een hele gezellige stad met een mooi oud centrum en gezellige straatjes met allerlei winkels en restaurants. In de stad is alles zoveel mogelijk in Adobe stijl gebouwd. Iets buiten het oude centrum is Museum Hill waar 4 musea zijn gevestigd. Een van de 4 is het Museum of International Folk Art.
Het museum heeft een hele grote collectie Folk Art in een prachtige permanente tentoonstelling. Althans 10.000 van de 100.000 stuks zijn tentoongesteld. Het museum heeft deze collectie gekregen van een echtpaar dat hun leven lang deze stukken heeft verzameld. Het is een prachtige tentoonstelling, geschikt voor jong en oud. Ik ben er nu 3 keer geweest en elke keer met veel plezier. Je ziet elke keer weer nieuwe dingen. Een kleine impressie.




Deze poppetjes zijn gebreid!

Het laatste avondmaal.


Een stoffenwinkeltje, misschien 25 cm hoog.

Deze en onderstaande figuurtjes zijn gemaakt van kraaltjes.



Wat een lief nonnetje. En wat een zielige armpjes!


Het is echt een fantastische en veelzijdige tentoonstelling. Ik heb nog veel meer foto's, maar die zal ik in een Picassa-album plaatsen.

In het museum is op dit moment ook de tentoonstelling Folk Art from the Andes.
Ook een mooie tentoonstelling.
Het museum gebruikt deze beeldjes op de poster.



De beeldjes staan in deze kast. Het is een groepje van 3 figuurtjes.



Zelden kom ik mijn naam ergens tegen. En nu op zo'n leuke manier.
Ik kon dit echt niet voorbij laten gaan.Het andere poppetje heet trouwens Beronika (B=V).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...