woensdag 19 mei 2010

Virginia.

Een staat met een mooie meisjesnaam, die verwijst naar de Virgin Queen, koningin Elisabeth I van Engeland.
Er zijn veel quiltwinkels. Vandaag wil ik de grootste quiltwinkel in de Shenandoah Valley bezoeken. We rijden door dit gebied naar het zuiden en ik hoop dat we in de buurt komen. Onderweg komen we door het stadje Madison. Bij het binnenrijden van het stadje lezen we op de borden dat er een quiltwinkel is. Dat is leuk. We gaan op zoek naar Mainstreet en onderweg zie ik vanuit een ooghoek in een flits een bordje waarop staat: Quiltmuseum.



Is dat even even een leuk toeval. We stoppen de auto, keren en volgen de bordjes en na wat heen en weer gedoe, komen we via een parkeerterrein bij het Virginia Quiltmuseum. Maar op het bordje voor de deur staat: closed.



Pech, maar niet getreurd, want in Mainstreet vinden we "That little Quiltshop".



Ik mag er rondkijken en net zoveel fotograferen als ik wil. De winkel heeft 2 verdiepingen en overal in de winkel hangen quilts.





Opvallend is dat de stoffen in de kasten niet op kleur zijn gesorteerd, maar willekeurig door elkaar staan. En dat is totaal anders dan ik ooit gezien heb.



In een achterkamer is een mevrouw met een longarm machine uit de losse hand aan het quilten. We mogen toekijken en ze vertelt dat het pas de 2e keer is dat ze het doet. Maar ze is er al aardig vaardig mee. De winkel heeft een mega hoeveelheid losse patronen te koop. De een nog mooier dan de ander. Maar ik vind ze prijzig. Voor een paar dollar meer heb je een heel boek. Ik koop een paar mooie civil war lapjes van een collecie, die ik niet eerder heb gezien en een boekje met schoolhouse patronen.


Van de eigenaresse van de winkel krijg ik een geillustreerde kaart van Virgina met alle quiltwinkels. Heel erg leuk en heel erg aardig van haar.
Ook de andere quiltwinkel die ik wil bezoeken staat er op. Aan het einde van de dag, een half uur voor sluitingstijd vinden we na heel veel zoeken Patchwork Plus in Dayton. Inderdaad, een hele grote winkel en met gemakkelijke fauteuils. Erg belangrijk voor mijn gezelschap.



Ik vind in deze winkel een metalen malletje voor een hexagon. Het malletje is in het midden open waardoor je de stofnaad goed kunt tekenen. Mijn zus had zo een mal en is hem kwijtgeraakt en heeft mij met deze boodschap op stap gestuurd. Ik had nooit gedacht er een te vinden en ben erg blij met mijn buit. Het was overigens de een na laatste aan het rek!



Ik vind er ook voorgedrukte quiltblokken met teksten, die je in een quilt kunt verwerken. Ik koop er een met teksten voor babies en een met teksten over vriendschap. Het lijkt mij leuk om in een quilt zo een blok te verwerken of op de achterkant te naaien als extra boodschap voor de geen voor wie de quilt is bedoeld. Ik zie nog wel. Als we de winkel uitgaan, gaat ook direct het licht uit en gaat het personeel naar huis. Het is 5 uur. Een welbestede quiltdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...