maandag 25 januari 2021

Confetti

Het MQG organiseert elk jaar een quilt ruil. Ik heb dit jaar voor de 3e keer meegedaan. Ik ben gekoppeld aan een liefhebber van uitgesproken kleuren en geometrische vormen.  Vandaar de keuze voor dit quiltje. 

Ik heb al eerder een soortgelijk quiltje gemaakt. Ik wist dus wat ik nodig had. In deze tijd is het heel handig om een voorraadje te hebben. En al zoekend naar een leuke achtergrond stof vond ik een jelly rol met geschikte kleuren. Ik heb 3 verschillende achtergrond stofjes gevonden. Ik kon de blokjes meteen op maat snijden. Voor de hoekjes kon ik terecht in de voorraad effen stoffen.

De driehoekjes worden ad random aan de blokjes genaaid. Dat vind ik best lastig, want de hoek moet natuurlijk wel goed afgedekt worden. En alles lekker vast spelden. Daar hou' ik van!

Na de eerste serie driehoekjes, kon ik met de kleurtjes aan de gang. Niet twee dezelfde kleuren aan 1 blokje.

Er ontstaat vrijwel van zelf een leuke kleurverdeling. Natuurlijk moest ik wat blokjes verplaatsen, maar na een poosje moet je daarmee stoppen, want elke keer ontstaat er weer een nieuwe situatie, die 'niet kan'. Dus wel!

De blokjes lagen op de eettafel in de huiskamer en het was lastig om dit allemaal naar mijn naaikamer op zolder te brengen. Dan zou de boel geheid door elkaar raken. Dus de kleine naaimachine ingezet.  Op de keuken tafel een 'naaistation' gemaakt en telkens een rijtje gespeld en genaaid. Ik heb de blokjes niet losgeknipt en telkens het volgende rijtje aan het vorige genaaid.


En zo raakte er niets in de war!


Best leuk geworden.

In een grote plastic doos bewaar ik restjes quiltvulling en daar zit altijd wel een passend stukje in voor een mini quiltje. Een vrolijke fatquarter paste precies als achterkant.

De jelly rol had nog precies 2 stroken, die geschikt waren voor de bies. De lengte was net goed.

Ik vind dat elke quilt een label moet hebben. En al helemaal als die quilt naar iemand anders gaat. In dit geval naar iemand in Californie in de VS. Ik nummer mijn quilts en schrijf het nummer meestal op het label. Vond ik nu niet zo nodig. Maar in mijn quilt register is dit quilt nr. 35.


Want ook kleintjes tellen mee!
Hij is inmiddels op de post. Dit had nog wel wat voeten in de aarde!
Ik moest de frankering online regelen. Daar heeft postnl een prima website voor. Maar de postcode, die ik ontvangen had, werd niet geaccepteerd. Na een paar keer opnieuw invoeren en enig gemopper van mijn kant over 'dit vervelende gedoe', vroeg ik mij af of die postcode wel klopte. Ik kon gelukkig contact opnemen met mijn 'swap fairy'. Zij houdt vinger aan de pols bij deelnemers. Zij nam contact op met mijn Amerikaanse swap partner en de volgende dag wist ik dat er wat 'extra cijfertjes' moesten worden weggelaten.
Moet je maar net weten!
En toen ging alles van een leien dakje.
En kon ik zo een etiket met streepjescode en frankering printen.
Ingepakt in bubbeltjes plastic in een kartonnen envelop.
Voor alle zekerheid nog even uitgeprobeerd of het door de brievenbus past.
En hup opgestuurd.
Ik hoop dat het er niet te lang overdoet!


Groet, Marina.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...