donderdag 26 november 2020

Schermtijd!

 

De Kaffe Fassett Mysterie quilttop nadert haar einde.
Ze is een randje kleiner geworden.
Dat is een mooie maat.
In het midden mist nog een blok. 
Dat wordt misschien een roze blok of een blauw blok.
Daar ben ik nog niet helemaal uit.
Het hangt er oa van af of ik een nieuw blok wil maken of 
een blok wil gebruiken dat ik al heb!
Een paar weken geleden heb ik deze mallen set gekocht 
om een quilt te maken uit het boek van Brigitte Giblin, 
Feathering the Nest 3.
Het is een wilde dieren quilt met blokken in een bijzonder formaat.
Heel erg leuk.
Maar.....
Ik heb besloten om een quilt  te maken met een Indianen thema!
Tijdens onze vele vakanties in de USA heb ik 
heel veel prachtige lapjes gekocht met afbeeldingen 
uit de indianen cultuur. 
Beter gezegd, Native Americans!
Maar wat doe je er mee?
Dit patroon leent zich er heel goed voor die prachtige lapjes te gebruiken.
Als je niet op vakantie kan, duik je in de herinneringen!
Vele van deze stoffen zijn gekocht in Taos en Santa Fe in New Mexico.
Twee prachtige quiltwinkels, waar ik graag kwam en 
vele mooi schatten heb gevonden.
Het is nog een heel gepuzzel om het patroon helemaal te begrijpen.
Maar uiteindelijk lukt dit goed. 
Er zijn 3 maten blokken en die zijn systematisch over de quilt verdeeld.
Met de juiste mal zoek ik een leuke afbeelding.
Ik moet genoeg stof hebben om blokken te kunnen herhalen.
Ik plak met plakband de mal op de stof.
Ik teken de mal om. 
Je kunt deze zachte mallen niet gebruiken om te snijden.
Dan snijd ik de stof met liniaal en snijmes. 
En dan heb ik gatenkaas!
De vloer dient dit keer als 'ontwerpwand'.
Alle blokken moeten gesneden zijn en 
neergelegd voor je kunt gaan naaien.
Want de kleuren moeten goed bij elkaar passen 
en dat weet je pas als het er ligt.
Voorlopig is deze quilt nog niet klaar. 
Heel veel blokken krijgen nog een rand en 
dat is een behoorlijke klus. 
Ook de randen moeten nl getekend en uitgesneden worden.
Ben benieuwd hoe het zal worden.

De televisie is een goede vriend geworden in 
deze donkere november dagen. 
Maar ik heb ook de online lezingen ontdekt van de Vrije Academie 
en ook dat is een leuk tijdverdrijf.
Vrouwen van de Verlichting, 
Pilgrims naar Amerika 
(toevallig vandaag op Thanksgiving)
en morgen een lezing over William Morris.

Ik kom nog tijd te kort!

Groet, Marina.

5 opmerkingen:

  1. Dat wordt erg mooi Marina! En je verenigt het nuttige met het aangename: chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie vakantie herinnering. Wordt vast mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie vakantie herinnering. Wordt vast mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, Marina. Ik heb het boek ook gekocht want ik vind de quilt op de omslag prachtig. Wilde hem met Kaffe stofjes maken, maar twijfel nog heel erg.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...