woensdag 25 juli 2018

Marina's Quiltzomer 7: Dure kilometers.

Maandag middag hebben we een ritje gemaakt met de Noord-Zuid lijn, 
die de zaterdag ervoor is geopend.
Wat een staaltje technisch vernuft!
Wat een mooie stations!
Dit is station RAI.

Brede perrons, brede trappen en schitterende muurversiering!
De nieuwe metro lijn loopt van Station Zuid
naar Amsterdam Noord.
Je bent er echt supersnel.
Als ik nu naar de Albert Cuyp wil voor mooie lapjes,
ben ik er met de metro zo. 
Gewoon uitstappen op halte De Pijp.
Dat station ligt heel diep en heeft super hoge roltrappen.
Evenals station Vijzelgracht.
Station Noord heeft een mooi versierde vloer.
En een schitterende overkapping.
Om er te komen, rijd je onder het Centraal Station door 
en onder het IJ door.
Het Centraal Station, helemaal onder het Centraal Station, is indrukwekkend.
Ik snap niet dat je zo iets kunt uitdenken 
en er dan ook nog voor kunt zorgen dat het uitgevoerd word.
De afwerking is schitterend.
Dit is station Rokin. 
Het mooiste van alle stations, wat mij betreft .
Op de wanden zijn metershoge mozaïeken aangebracht.
Ze zijn schitterend.
Ik heb geprobeerd te ontdekken waarom juist deze onderwerpen 
zijn gekozen of wat ze met elkaar te maken kunnen hebben, 
maar ik ben er nog niet uit wat een vis met een pump 
te maken heeft en die weer met een melodica.
Misschien ontdek ik het wel nooit.
Mooi zijn ze in elk geval!
De libel en het badminton racket!?
Kijk, deze begrijp ik meteen!
En er is een categorie quiltsters, 
die onmiddellijk zullen begrijpen, 
waarom deze kater er ook bij is!

Heb je nog een dagje vrij?
Maak een ritje met de nieuwe Noord-Zuid lijn.
Het is echt de moeite waard.

Zomerse groeten, Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...