donderdag 24 mei 2018

De zomer vraagt om een eigen project!


Bij voorkeur is dat een project, dat met de hand wordt gemaakt.
In de zomer is het in mijn naaikamer vaak erg warm en
dan zit je niet lekker achter de naaimachine of aan een snijmat.
En de hele handel naar een andere plek in huis verplaatsen,
vind ik niet fijn.
Dus een werkje met de hand.
Niet mijn favoriete werk,
want de vingers protesteren af en toe heftig!

Ik ga eens Engels paper piecing proberen.
Ik ben er niet erg enthousiast over.
Het naaien met de kartonnetjes heeft mij nooit zo aangetrokken.
Vast en zeker een overblijfsel van de tijd op de kweekschool
toen we met botte scharen hexagonen moesten knippen
uit schoenen dozen en vervolgens omtrekken
met lelijke schotse ruiten van wol.
Maar dit is heel wat anders!
Een hele leuke quilt van Tula Pink met
haar vrolijk gekleurde stoffen met grappige prints.
Kikkers, bijen, eekhoorns, racoons
(weet de Nederlandse naam van dit beestje even niet!)
en vogels. En bijpassende effens, stippen en strepen.
Hoe leuk wil je het hebben!

Ik heb 10 blokken voorbereid.
Het zijn fijne dikke mallen,
maar het snijden van de stof direct van de mal
op de draaibare mat ging niet lekker
en ik vond het niet prettig werken.
Ik besloot de mallen met potlood om te trekken,
grof uit te knippen

en op de bee heerlijk rustig alles uit te knippen.
Ging als een zonnetje.

Alles zit nu kant en klaar in handige zakjes.
Zo voor het grijpen.

De bijpassende garens zitten in een handig tasje
+ allerlei handigheidjes om de lapjes om de kartonnetjes te plakken.
En een extra leesbril om het naaien beter te kunnen zien.

Ik geef mijzelf een paar maanden de tijd
om er handig in te worden en
er plezier in te krijgen.
Als ik dit werk aan het einde van de zomer niet leuk vind,
wordt het een kleine quilt.
Als ik het wel leuk vind om te doen,
maak ik natuurlijk de hele quilt af.

Ik hoop dat ik de slag te pakken krijg.

Groet, Marina.

4 opmerkingen:

  1. Dat wordt vast een beauty, ik hoop dat het goed gaat komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er nu al prachtig uit Marina!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke quilt.
    Een racoon is een wasbeertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is deze mooi! Heb je hem in pakket gekocht en zo ja waar? :-)
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...