zaterdag 26 april 2014

Steeltjes!


Yeah! De steeltjes zijn klaar!


Ik heb nog wat extra geoefend met de bias tape maker...


en de eerste steeltjes gemaakt. 
De gebloemde stof ging prima. 
Bij het strijken vormden zich mooie naadjes. 
Daarom ben ik ook met deze stof begonnen voor het eerste steeltje.


Ik vond het al een hele onderneming 
om zomaar midden op de stof 
met een kort steeltje te beginnen, 
dat ik het mij zelf maar gemakkelijk heb gemaakt.
De andere stof, een geweven streep, was een ramp.
Na 5 keer strijken wilde de vouw nog niet blijven zitten.
Toen heb ik de lijmstift er maar bij gepakt, 
een lijmstreep op de ondergrond gezet en daar het steeltje op geplakt. 
Toen heb ik nog behoorlijk wat ruzie moeten maken met de zijnaadjes 
om ze er netjes onder te krijgen, 
maar het is gelukt. 
En zo heb ik 2 korte gestreepte steeltjes kunnen maken.
Voor het langere gestreepte steeltje 
heb ik stijfsel gekocht in een spuit flesje 
en dat is een volledige mislukking geworden. 
De stof ging er helemaal van krullen (de verkeerde kant uit natuurlijk)
en wilde echt helemaal niet doen wat ik wilde.


En toen dacht ik  #$%@#^*(^%$ 
en nog een paar andere lelijke woorden 
en besloot alle andere steeltjes van de gebloemde stof te maken 
en dat is prima gelukt! 
Mijn onderliggende vinger is geperforeerd, mijn duim en pols voelen pijnlijk aan, 
maar ik ben heel tevreden over mijn eerste steeltjes avontuur.

Marina.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...