maandag 31 december 2012

Acht op de 30ste.


Er zijn nu 8 blokken van de BlockSwap quilt af. 
Het zijn bewerkelijke blokjes. Ik hou erg van chain piecing, maar dat gaat niet echt bij dit blok. 
De volgorde en plaatsing van de kleine blokjes staat het niet toe. 
Ik snij' eerst het middenvierkant op maat. Van 5 inch naar 4,5.
Dan naai ik de middelste 2 blokjes van elke zijkant aan elkaar. Ik probeer een beetje te chainpiecen. Na elk blokje naai ik een rest lapje, zodat ik het blokje er direkt achter vandaan kan knippen en op zijn plaats terug kan leggen. Dan naai ik van rechts naar links een blokje aan de bovenste rand, de 2 blokjes aan het middenblok en een licht vierkant aan de onderste rand. 
Dit laat ik allemaal aan elkaar zitten tot ik alles weer op zijn plaats op tafel heb liggen. 
Dan pas knip ik de draadjes er tussen los. Dit herhaal ik aan de andere kant. 
Dan heb ik 3 rijen en die naai ik aan elkaar.
Tussendoor rol ik de naden plat en helemaal op het eind strijk ik het blok.
Het gaat wel steeds sneller, naarmate ik meer blokjes naai.
Ze worden erg mooi.

1 opmerking:

  1. Het mag dan wat bewerkelijk zijn, het resultaat is er ook naar! Prachtige blokken!
    Groet, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...