zondag 28 oktober 2012

Een verlengde verjaardag.


Mijn zoon en schoondochter kwamen mij vanmiddag verrassen. 
Zij waren op vakantie toen ik jarig was en ik had, vonden zij, nog een kadootje 
en dikke kussen natuurlijk, tegoed.
Zij brachten deze prachtige gekleurde lapjes voor mij mee. 
Ik denk dat deze hun weg gaan vinden in de Camelot blokken, die ik met moderne stoffen maak.

Eerder deze week bracht de postbode het kadootje dat ik van mijn man kreeg:
Blockbase, een database met 4000 historische blokpatronen, van Barbara Brackman.
Je kunt een patroon op verschillende manieren zoeken en in elke gewenste maat uitprinten; snij-instrukties, templates of paper piecing, als het patroon er zich voor leent.
Vanmiddag ben ik samen met mijn vriendin met het programma aan het werk geweest. 
We hebben het blok Storm op Zee opgezocht en bekeken hoe het uitgeprint kan worden. 
Daarna hebben we met EQ6 met het blok een quilt ontworpen, dat zij wil maken.
Dat is heel erg leuk en we zijn nog lang niet klaar.


Mijn dochter gaf mij deze enige Tilda stofjes en een boek met patronen voor jelly rolls en layer cakes.
Ik heb ook een quilt kalender voor 2013 gekregen en, als klap op de vuurpijl, 
de autobiografie van Kaffe Fassett, Dreaming in Colors.
Hij is op 22 november in Amsterdam in The American Bookcenter. 
Ik neem mijn boek dan mee om door hem te laten signeren.
Voor de nieuwsgierigen, die het zich afvragen: ik heb ook nog mijn lievelings geurtje 
en een "gewoon" boek gekregen en verder heel veel goede wensen van heel veel lieve mensen.
Ik kan er weer een heel jaar tegen.

1 opmerking:

  1. Wat een heerlijke kadootjes. Maar die horen bij een verjaardag. En nu de tijd vinden om aan de slag te gaan of gewoon kijken naar al die mooie spullen om je heen. Geniet ervan, lieve groet van Maria.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...