zondag 6 december 2009

Net op tijd klaar voor de kerstperiode.


Een jaar geleden heb ik de top van dit kerstkleed gemaakt. Er was toen geen tijd meer voor de afwerking. Een jaar lang heeft de top netjes opgevouwen gewacht tot het seizoen weer aanbrak en nu is het klaar. Het kleed mag eerst 2 weken op de tafel in mijn werkkamer liggen en daarna op de eettafel thuis.
Het is een paneel met de afbeelding van een kerstliedje: On the first day of Christmas my true love gave to me....... a partridge in a pear tree. En dan komen er 11 coupleten achteraan. Ik vind het een erg leuk lied. Er omheen heb ik een rand van blokjes gemaakt, een vierkant in een vierkant. Elk lapje komt 2 keer voor. De ene keer als binnenvierkant en de andere keer als buitenvierkant. Er is 1 lapje dat maar 1 keer voorkomt en dat is ook geen kerstlapje, maar waarom dat is, weet ik niet meer. Misschien dat ik net 1 blokje tekort kwam om de rand volledig te maken. De achterkant is gemaakt van kerstzuurstokjesstof.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...