zaterdag 3 juni 2023

Marina's Quilt zomer 3



Er zijn in het leven vele keuzes. 
Sommigen zijn moeilijk, sommigen zijn lastig 
en sommigen zijn triviaal. 
Mijn huidige dilemma valt onder de laatste categorie! 
Welke top zal ik het eerste op de longarm spannen en doorquilten.


Het zijn 3 grote en een middel grote quilt. 
De grote tops zijn allen met Kaffe Fassett stoffen gemaakt en
 liggen al een tijdje op de plank. 


De 4e quilt heb ik in de corona tijd gemaakt 
met behulp van de instructies van Claudia Pfeijl op Facebook. 
Die wordt het zeker niet, 
want ik heb er nog geen achterkant voor. 
Die heb ik voor spek en bonen over het frame gehangen.
Om te luchten, zullen we maar zeggen.


Ik heb 1 achterkant en die past kwa kleur eigenlijk bij alle drie quilts. 

Vandaar het dilemma. 

Welke eerst.


Dit is een sterren quilt met veel effen stoffen erin verwerkt. 
En een hele leuke rand. 
Ik denk dat deze quilt vraagt om stich-in the-ditch en
 een combinatie van ruler werk en free motion quilten in de blokken. 
De rand is een ander verhaal. 
Daar moet ik maar eens naar kijken 
als de quilt op het frame zit.


Deze quilt heet 'Chainreaction' en is gemaakt met de  stoffen van de Artisan serie. 
Ik heb daar eens een quiltpatroon voor bedacht,
 dat ik in de effen blokken wil naaien. 

Ik moet hier nog eens goed naar kijken.
Ik weet nog dat het patroon doorloopt,
 maar precies weet ik het niet meer.


Deze quilt heet "We gaan voor Blauw!' 
Ik heb hem een keer op Etsy gezien bij Kerry Thomson, 
maar ik heb er nooit een patroon van kunnen vinden. 
Daarom heb ik zelf maar de maat van de blokken uitgerekend en 
bij het origineel gekeken hoe de blokken over de rijen verdeeld waren. 
Zo hier en daar heb ik moeten improviseren. 
De naam heb ik zelf bedacht. 
Het is een combinatie van Artisan stoffen, shot cottons, 
een tie-dye stof en gewone quiltstof.
Ik denk dat ik hier een pantograph patroon ga gebruiken.

Leuk al deze mijmeringen, 
maar een keuze heb ik nog niet gemaakt!



Hmm, misschien wacht ik toch nog maar een paar weken en 
ga ik eerst naar de Handi Quilter Long arm retreat in Deventer. 
Ik kom misschien wel met allemaal andere ideeën thuis!

Groet, Marina.

1 opmerking:

  1. Wat een leuke quilts! Die achterkant stof past eigenlijk overal heel goed bij. Ik zou ook hier wat over twijfelen. Ohh en wat een leuke activiteit in Deventer! Veel plezier! Ik had graag ook willen gaan, maar die dagen kan ik niet vrij nemen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...