woensdag 1 juni 2022

The Great English Sewing BEE gaat quilten!

 

Vanmiddag zat ik te kijken naar een aflevering van het nieuwe seizoen van The Great English Sewing Bee. Ik vind dat een erg leuk programma. Ik vind het leuk te zien wat iedereen maakt, maar ook de presentatie is leuk en de jurering is heel streng, humorvol en heel positief.

De eerste opdracht was het maken van een gequilt jasje.

Een lastige opdracht voor de deelnemers, want op 1 deelnemer na, had niemand ooit gequilt. 

En aan het einde van het programma kan ik eigenlijk niet zeggen dat ze het allemaal wel gedaan hebben. Maar dit mag de pret niet drukken. 

Het werden leuke jasjes!


Er werden enige rare suggestieve opmerkingen gemaakt, zoals 'quilten is voor oma's' en de quiltgroep van Gee's Bend in de Verenigde Staten werd in de schoenen geschoven dat ze de quilt revival van de jaren 60 hebben veroorzaakt (moet zijn jaren 70!), maar ook dat mocht mijn pret niet drukken. Ik vond het gewoon leuk.

Groet, Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...