woensdag 29 juni 2022

De eerste 2 blokken zijn klaar.

 

De eerste 2 blokken zijn af. 
Technisch inderdaad niet moeilijk, 
maar er zijn wel aandachtspunten.
Om in het grote blok het juiste effect te krijgen, 
moeten de streepjes in de gestreepte driehoeken 
telkens dezelfde kant op liggen.
Dat is 2 keer opletten.
Bij het tekenen van de diagonale lijn voor het stiksel en 
als je het gestreepte vierkant op de witte rechthoek legt.
Het 2e aandachtspunt wordt veroorzaakt door de effen stof. 
Die hebben geen voor of achterkant. 
Als je dan even niet op let, 
naai je de 2 delen verkeerd om aan elkaar. 
En dan past het niet!!
Het aan elkaar naaien van de onderdelen gaat heel eenvoudig. 
Er ontgaat op sommige punten wel een enorme verdikking 
door de vele lagen stof, die bij elkaar komen.
En dan kunnen er dit soort ongelukjes gebeuren.
Ik kon het gemakkelijk uithalen en opnieuw naaien, 
maar voorkomen is beter. 
Dus ook hier goed opletten.
Ik ben voorstander van naden naar een kant strijken, 
maar bij deze blokken strijk ik de midden naad open.

De komende dagen ben ik aan het snijden, 
tekenen en knippen voor de A blokken.
Dan kan ik daarna alles achter elkaar gaan naaien.

Groet, Marina.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...