woensdag 20 april 2022

Tula Nova vordering.


Ik  heb 11 van deze sterren gemaakt. 
Een voor het midden en de overige 10 komen in een buitenrand.
Het was geen vervelend werkje , maar uiteindelijk ging het naaien van steeds dezelfde vorm een beetje vervelen.



De, wat ik gemakshalve maar de 2e rand noem, bevat veel grotere blokken en daarvoor kun je een leuke stof kiezen om te 'fussy cutten'. Ik had net een paar zwart-witte stofjes gekocht, zonder direct doel en die kwamen goed van pas bij deze rand. Steeds dezelfde aapjes met de koppen naar elkaar toe en dus ook 2 aapjes met de staarten naar elkaar toe.
Maar eerst moest ik besluiten welke van deze 2 opties in het midden zou komen.
Ik kan nu niet meer bedenken waarom ik deze heb gekozen, want de andere optie ziet er ook goed uit.

Ik heb eerst de blokken aan het middenstuk genaaid en daarna de zijkanten aan elkaar. Dat vond ik best wel spannend, want af en toe moest ik behoorlijk trekken en kracht zetten om de puntjes goed te laten aansluiten. En ik weet wel, dat als de papiertjes eruit zijn en de zaak gequilt is, je er niets van ziet, maar ik hou ervan als de dingen kloppen en de puntjes goed zitten!

En nu de '3e' rand. Dat zijn sterren met een blokje ertussen.
Ik wil erg graag een streep gebruiken en ook opties hebben om straks, bij de '4e' rand kleur te kunnen toevoegen.
Als ik alleen de roze/paarse streep gebruik, wordt een en ander wel erg roze en vreemd om er dan een kleur aan toe te voegen. Als ik de blauwe streep gebruik, is kwa kleur geen relatie met het middenblok.


Dus besluit ik beide kleuren om en om te gebruiken en het lichtgroene stofje met blauw en geel er straks tussen te voegen.

Ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien. Als het raar wordt, kan ik deze sterren in een andere rand gebruiken en voor deze rand nieuwe maken of alsnog voor 1 kleur kiezen.
Mogelijkheden genoeg.

Groet, Marina.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...