vrijdag 6 december 2019

Kerstballen in soorten!


Het maken van de quilt met kerstballen schiet niet erg op, 
aangezien er eerst heel veel moet worden gesneden.
Maar uiteindelijk zijn alle onderdelen klaar.
Het is een paper piecing patroon, 
maar dit onderdeel vind ik echt veel gemakkelijker om zo te naaien.
Nu alle onderdelen per bal bijenkaar liggen, 
kan het naaien beginnen.
Ik ben het een beetje ontwend, 
maar met de briefkaart en de add-a-1/4 liniaal erbij 
gaat het al snel heel goed.
Ik ben ook anderszins met balletjes bezig.
Ik zag een patroon met ingebreide gekleurde balletjes 
en dat vind ik zo leuk, dat ik het niet kan weerstaan.
Elke combinatie wordt anders.
Het is wel een gedoetje om de draad aan de achterkant mee te nemen, 
maar ik denk dat als ik iets verder ben, 
ik het wel onder de knie zal krijgen.
Je kunt deze das op een rondbreinaald breien, 
maar dan wordt hij dubbeldik en dat vind ik niet prettig.
Nadeel is nu wel, dat de achterkant er zo uitziet.
Maar ach, van achteren wonen geen mensen!
Ook bij ons was er aandacht voor Sinterklaas.
Hij huppelde op zijn paard over de salon tafel.
Er was zelfs een echte optocht met publiek,
bestaande uit Playmobiel Marten en Oopjen 
(ja, die 2 die door Rembrandt zo mooi zijn geschilderd!)
en een prinsesje met een eenhoorn!
Daar word je wel heel erg moe van en dan ga je te bed.
Met z'n allen lekker onder 1 lakentje.
De paardjes ook!
Er werden een paar verschillende slaapplekken uitgeprobeerd.
(Herken je 'em, Madelon?)
En uiteindelijk kreeg toch iedereen een eigen bed.
Met een matrasje van quiltvulling.
Dat is gewoon overal goed voor!

En nu op naar de kerst!

Groet, Marina.

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk bedjes zo te zien, kunnen ze lekker uitrusten tot volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Sint met paard en pietjes is hier ook favoriet. Heerlijk meegenieten hè. Ik hoop dat de sneeuwballen niet voor deze Kerst af moeten. Maar ze Woerden wel heel leuk. Misschien kun je aan de achterkant van de das fleece naaien?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...