zondag 25 november 2018

Lancaster Diamonds Made Modern.

Deze lapjes zitten allemaal 1 keer in de 1e serie blokken 
voor de Lancaster Diamonds.
Ze passen allemaal in het kleuren palet, 
dat ik heb gekozen en dat werkt heel erg fijn.
Ik heb 3 bakken met lapjes waar ik uit kan kiezen 
en elk gebruikt lapje doe ik in een leeg bakje.
die mogen dan niet meer mee doen!
De Lancaster Diamond blokken zijn echt geweldig leuk.
Er zitten heel veel stofjes in 1 blok 
en een blok bestaat uit veel stukjes, 
soms wel heel veel stukjes.
Als ik stofjes kies voor een nieuw blok, 
kijk ik naar een afbeelding van het origineel in het patroon boek.
Dan zoek ik in mijn bakken naar iets dat mij er aan doet denken.
Als ik het 1e lapje heb,
bepaalt dat lapje de verdere keuze 
voor kleur en prints ed.
In het origineel worden ook heel veel verschillende  stofjes in 1 blok gebruikt.
Helemaal geen matchy matchy, maar alles door elkaar.
Echt super leuk.
Veel schuine naden en  gekke hoeken.
Ik bewaar elk patroon met de freezer paper mallen 
en het blok in een plastic hoes.
Kan ik een blok altijd nog opnieuw maken,
als ik dat zou willen.
Ik schrijf op de achterkant van het blok 
het nummer van het blok, 
zodat ik het later altijd kan identificeren.
Maar het zou best kunnen, 
dat de blokken later op een hele andere plek 
in de quilt terecht komen dan in het origineel.

Nu de 1e serie klaar is, 
gaan alle lapjes terug in de bakken 
en mogen weer "meedoen"!

Groet, Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...