dinsdag 18 september 2018

And Now for Something Completely Different!

Het is meer dan 30 jaar geleden
dat ik voor het laatst een kledingstuk naaide.
En dat was niet echt een succes! 
Maar toen onze kleindochter 2 jaar werd 
en een grote liefde voor Peppa Big aan de dag legde,
kon ik het niet laten op zoek te gaan naar Peppa stof.
Dit schattige stofje leent zich goed voor een rokje.
Ik heb een jaar geleden in Birmingham 
een patroon gekocht voor een kinderrokje. 
Zij hebben mij bij aankoop verzekerd, 
dat een volstrekt onervaren persoon, 
ik dus, 
dit gemakkelijk zou kunnen maken.
Nou, nee dus.
Ik snapte niets van het Engelse patroon en de beschrijving.
Volstrekte gebrek aan ervaring!
Maar gelukkig heb ik een hele aardige buurvrouw, 
die heel veel ervaring heeft met het naaien van kleding!
En zij kwam helpen.
Zij snapte het patroon wel 
en had ook nog heel veel ervaringstips, 
waardoor het rokje gelukt is 
en heel leuk is worden.
Vera liet het zich gemakkelijk aantrekken. 
"Mooi!" zei ze.
Het past redelijk goed en 
ze kan er ook nog een beetje in groeien.
Het was erg leuk, toen ze Peppa 
en de andere figuurtjes uit het verhaaltje ontdekte.
Haar mama vindt het ook leuk!

Er staat nu nog een denim overgooiertje op het programma.
Ik heb de buurvrouw alvast gevraagd te helpen!

Groet, Marina.

3 opmerkingen:

  1. Wat een schattig rokje. Dat overgooiertje gaat ook lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Different maar geweldig leuk! Echt knap gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voordat je het weet maak je een hele garderobe, maar wat een lieve buuf en een leuk model.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...