maandag 2 juli 2018

Marina's Quiltzomer 2: San Diego.

We waren voor het eerst in San Diego in Californië. Ik wilde daar altijd al eens naar toe, zonder dat er een speciale reden was. Ik mocht van mijn dochter niet naar Seaworld, aangezien daar Orka's gevangen worden gehouden. 
Dus hebben we dit van het lijstje geschrapt.

We zijn in Old Town geweest. Dat is het oorspronkelijke begin van de stad. 
Het is heel erg toeristisch, maar heel smaakvol,
goed onderhouden en heel gezellig. 
Als je er doorheen loopt,
kun je je een heel beetje voortellen 
hoe het moet zijn geweest.
Er staan nog allerlei huizen en andere gebouwen en 
er zijn nog autentieke versieringen.


Het oorspronkelijke plein is er nog met allerlei gebouwen er om heen.
Een van de gebouwen
wordt gebruikt als een soort handwerk lokaal.
Voor het raam hing een quilt, 
die natuurlijk onmiddellijk mijn aandacht trok.
Het was gesloten en er was niemand. 
Ik kon alleen verlangend door het raam kijken en 
het moois door het glas fotograferen.
Je zou toch zo naar binnen lopen en aan het frame gaan zitten quilten.
of jojo's maken.
Dit vond ik een snoepje van een quilt.
Er werd ook ander handwerk gedaan.
Manden maken, spinnen, weven en breien.
Geen idee of hier wel eens cursussen worden
gegeven of bijeenkomsten gehouden. 
Ik zag wel dat er aan de overkant van het plein,
in de drukkerij,
workshops voor schoolklassen werden gegeven.
Kinderen leerden daar met loden letters
een berichtje maken voor de krant.
Ik hoop wel dat ze handschoenen krijgen,
want lood is zo giftig als wat!
Alle huizen en gebouwen zijn in gebruik.
Als winkel.
Als museum.
Als informatie centrum met allerlei gequilte spulletjes te koop.
En als restaurant met allerlei leuks banken 
en stoelen.
Soms met de bibsen afdruk er nog in!
Dit gebouwtje heeft vele bestemmingen gehad. Onder andere als gevangenis. Bij de restauratie kwamen ze een geheime nis tegen in een van de muren. Daarin zat een boekje met de geschiedenis van de familie, die er oorspronkelijk heeft gewoond. Ze hebben alle verf van de uren gehaald om het gebouwtje in zijn oorspronkelijke staat terug te brengen en vonden een heel mooi fresco, dat de bovenrand van de muur versierde. De bruine randen horen er ook bij.
Zo mooi en delicaat.
Ik vond het bezoek aan Old Town erg leuk en denk er met plezier aan terug.

Zomerse groet, Marina.

2 opmerkingen:

  1. Je zou inderdaad zo in zo'n handwerklokaal naar binnen willen en aanschuiven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ik kan mij goed voorstellen dat je hier met heel veel en nog meer plezier aan terug denkt. Prachtige quiltplek ook, jammer dat het gesloten was!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...