zaterdag 14 juli 2018

Marina's Quiltzomer 6: Geheim, groot geheim!

De Mystery van Free Spirit, ontworpen door Kaffe Fassett 
is nu in de 4e maand.

Maand 1.
Maand 2.
Maand 3. Opnieuw Snowballs.
Maand 4. Opnieuw Checkerboard.
Moet ik nog maken.

Op Facebook is erg veel commotie over de Mystery. Vanaf dag 1 wordt er gemopperd over de stof keuze en willen mensen stoffen verwisselen. Daar wordt door anderen natuurlijk weer op gereageerd: hoe durf je de keuze van "de meester" in twijfel te trekken; 
het is veel te vroeg om ook maar iets te wijzigen; enz enz,
Er is ook heel veel heen en weer gepraat over de volgorde van de blokken in zijn algemeenheid (veel snowballs maken is saai) en van de verschillende kleuropties in het bijzonder. Je kon vooraf kiezen voor licht, donker (de mijne) en pastel. En nu het zover is, verschilt de volgorde van de blokken bij de verschillende kleuropties. Sommige mensen snappen niet wat het verschil is tussen een blok van de maand en een mystery en mopperen, dat ze niet weten hoe de quilt gaat worden. Ook is er gedoe over het wel of niet plaatsen van foto's. Als je een foto plaatste, zou je de verassing voor een ander bederven! Al met al heel veel gezeur. Er zijn ook leuke dingen. Moeders en dochters, die beiden de quilt maken, maar de een licht en de ander donker. Vriendinnen, die ver van elkaar wonen maken verschillende versies van de quilt en quiltsters, die niet konden kiezen en 2 versies en 
soms zelfs 3 versies van de quilt maken.
Al met al genoeg redenen om de mystery groep te verlaten 
en heerlijk verder te gaan met deze spannende quilt.
Geen idee hoe het gaat worden!
Alles past prima in de bijgeleverde doos.

Zomerse groeten, Marina.

4 opmerkingen:

  1. Leuk, zoals dat gaat met reakties rond een mystery. Wat onzekerheid kan doen. Succes en veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij weet je bij een mystery nooit wat er gebeurt. Grappig dat Kaffe bij iedere groep een andere volgorde aanhoudt. Zo blijft het spannend. Ik ben benieuwd hoe de quilt er uiteindelijk uitziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om je berichtje over de mystery van KF te lezen. Ik krijg mijn eerste maand pas in augustus. Ik las eerst ook allerlei fb-groepen over de mystery, maar daar ben ik mee gestopt. Al dat gezeur terwijl je weet dat het een mystery is😆. Ik ben erg benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Ik begin nooit aan een quilt zonder dat ik weet wat het worden gaat.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb al een paar keer gereageerd, maar mijn reactie wordt niet geplaatst. Nu nog eens:
    Ik denk dat Kaffe heel goed weet wat hij doet. Quilters die hier moeite mee hebben, hebben pech. En met een mysterie meedoen en denken dat het een bom is, tja. Ik ben heel benieuwd naar je vorderingen, want je weet,ik ben gek op Kaffe.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...