dinsdag 1 mei 2018

Een opdracht daagt mij uit!

Een handgenaaide quilt op de long arm quilten was nieuw voor mij.
Daar moest ik even goed over nadenken.
Dat heb ik gedaan tijdens het oefenen 
van de verschillende patronen 
voor de verschillende onderdelen.
Eerst de hoofdvormen en de rode rand in de ditch gequilt, 
zodat alles gestabiliseerd was.
De blokpatronen worden dan beter zichtbaar en dat is mooier.
Toen waren de nine-patches aan de beurt.
Daarbij gebruik ik ook een liniaal, dus dit was een logisch vervolg.
Het patroon in de hoofdvorm heb ik uit de vrije hand gedaan.
Dat ging best vlot en was erg leuk om te doen. 
Ik moest hier goed opletten dat de paisley's de goede kant op gingen.
Het is niet super moeilijk, 
maar je moet goed je gedachten erbij houden.
De veren gingen alle kanten uit. 
Ik had goed op de veren geoefend.
Maar toen ik er aan toe was om ze te quilten, 
ben ik nog maar eens een rondje gaan oefenen 
om ze van links naar rechts en 
van beneden naar boven te maken.
In de hoeken zitten een soort bloemen en 
die hadden elk ook een andere richting!
Dat zijn zo van die verassingen, 
die je onderweg tegenkomt.
Het white board, 
vooral het kleintje van de Action,
 is dan echt heel handig!
Tot slot heb ik de tegels een witte bloem gegeven.
Zo blijven de leuke afbeeldingen goed zichtbaar.
Een hele mooie quilt.
De opdrachtgever was tevreden met het quiltwerk.

Groet, Marina.

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...