zondag 26 maart 2017

Van alles en nog wat!

Ik ben met heel veel verschillende dingen bezig.
De nieuwe workshop Experiment 2 van Wil Fritsma
heeft een heel leuk werkstukje opgeleverd.
Werken met sliertjes plastic en zwarte tule.
Echt heel leuk.
De sliertjes smelten onder de strijkbout en
je zet ze vast met free motion quilten.
Daar gaat zwarte tule overheen.
Het geeft een heel leuk effect.
Een nieuw vestje voor mijn kleindochter.
Prachtige stoere kleuren voor een 6 maanden oud meiske.
Ze groeit zo hard, dat ik beter 3 maten
vooruit kan werken.
Anders past het niet als het af is!
Nu de zomer in aantocht is,
is dit voorlopig even het laatste breiwerkje voor haar.
Een quilt in wording weer opgepakt:
Long Time Gone van Jen Kingwell.

Geen idee waarom het zo heet,

maar een erg leuke quilt met heel veel vrolijke kleurtjes.

Elk blok is anders en
dit is een serie van 6 even grote blokken
(beter gezegd even kleine blokken)
in telkens andere kleuren.

Pietepeteuterig kleine stukjes,
lastig om te naaien,
en een uitdaging om het blokje mooi te krijgen!
Sommige mensen moeten er niet aan denken
 zoiets op de naaimachine te maken.
Ik moet er niet aan denken
zoiets op de hand te moeten doen
en ben blij als alle spelden er in zitten
en ik achter de naaimachine kan plaatsnemen.
Jen Kingwell komt naar Nederland.
Ze heeft een tentoonstelling in Rijswijk en
gaat ook naar een aantal quiltwinkels.
Ik verheug mij op haar bezoek.
Huiswerk voor Experiment 2:
katoenen tyvek verven met acryl verf.
Ik heb, onder anderen, een waaierkwast gebruikt.
Die dateert nog uit de tijd,
dat mijn dochter veel schilderde en
Bob Ross op de televisie te zien was!
Geen idee wat we met de tyvek gaan doen,
dus de nieuwsgierigheid maar even parkeren.

De ideeën en plannen buitelen door mijn hoofd.
Ik word af en toe gek van mijzelf.
Een paar uurtjes achter de naaimachine blokjes naaien
helpt dan heel goed.

Groet, Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...