zondag 4 september 2016

Van ruilen komt niet altijd huilen!

Het quiltje voor de
Kaffe Fassett mini quilt Swap 2016
is klaar en opgestuurd.
Het was erg leuk om te maken.
Ik hou' erg van Kaffe Fassett stoffen en ik hou' van cirkels. 
De keuze voor dit quiltje was dus niet erg moeilijk. 
Ik had al een tijdje de lichte low volume stoffen in huis 
en het wachten was op een idee. 
Zo kwam alles samen.
Ik wilde er eigenlijk nog een rand omheen maken, 
maar ik was al aan de voorgeschreven maat, 
dus een biesje was het enige dat nog mogelijk was.
In een doos met gekregen stroken
vond ik de "mais korrel stof" 
en die paste qua kleur wonderwel bij de cirkels. 
Er mocht nl geen geel in zitten 
op verzoek van de ontvangster van het quiltje.
Dit is de achterkant. 
Dat was nog wel even verzinnen. 
Het quiltje is nl 60 bij 60 cm en 
dan moet je dus meerdere fat quarters gebruiken.
Ook hier weer veel rood en paars en geen geel.
De vierkanten vond ik wel een goed compromis.
Het quiltje is onorthodox in elkaar gezet. 
Ik heb de 3 lagen op elkaar gelegd en 
langs de randen gestikt en gekeerd. 
Dit was de enige manier om van het smalle randje 
ook de afwerking te maken.
Het quiltje is aan de voorkant in de ditch gequilt 
en dat gaf aan de achterkant een ander effect.
Wel leuk.
Labeltje er op en quiltje 23 is af.
De ontvangster heeft op Facebook
het quiltje leuk gevonden, 
zonder te weten, dat het voor haar is!
Ik hoop dat ze het in het echt ook leuk vindt.
 
Dit is het quiltje dat ik gekregen heb.
Mooi gemaakt en mooi van kleur.
Twee totaal verschillende quilt zusjes uit dezelfde Swap!

Groet, Marina.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...