dinsdag 26 april 2016

Visje visje in het water......

De rand met de visjes is af. 
De visjes zwemmen keurig in het gelid door de sloot. 
Allemaal? 
Nee, een paar zwemmen er de andere kant uit!
Mevrouw Eend kijkt verbaasd naar alle drukte om haar heen!

Het zijn 21 vissen
in 3 maten. 
Ik heb 10 verschillende stoffen gebruikt.
Een hele vijver vol!
De grote vissen heb ik met vlieseline gemaakt.
Dit geeft een mooie afgewerkte zijkant.
De vlieseline is superdun en heel gemakkelijk in het gebruik.
Na het keren, knip ik het middenstuk weg, 
zodat alleen de naadtoeslag blijft. 
Maar echt nodig is het niet.
De middenmaat heb ik ook met vlieseline geprobeerd. 
Dat was een "gedoe van jewelste"
om het gekeerd te krijgen. 
De staart is er gewoon te klein voor.
Het is wel gelukt,
maar niet voor herhaling vatbaar.
Vervolgens heb ik een vis geregen,
maar dat vond ik ook teveel gepruts.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor apliquick zonder vulling.
Dat ging prima. 
De lijntjes gerild met het wieltje, 
waardoor ze vanzelf in model vallen 
en lekker plakken maar.
De baby vis heeft wel een vulling. 
Die is zo klein, 
dat ik iets nodig had 
om de vorm goed vast te houden.
En daar liggen ze dan.
Eerst allemaal met de neuzen de zelfde kant op.
Maar bij het opnaaien heb ik er af en toe 
eentje de andere kant op gelegd.
Ik heb een festonsteekje van mijn naaimachine 
gebruikt en Aurifil katoenen garen.
Alleen het geruite visje heeft een wit draadje.
De baby vis heb ik met een heel klein festonsteekje gedaan. 
Maar zij zit wel goed vast.
Alle visjes zwemmen in het water, falderalderiere, 
oh nee, dat zijn eendjes!
Groet, Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...