maandag 11 april 2016

Buiten is het 20 graden, binnen is het kerstmis!

Maart roert zijn staart, 
april doet wat hij wil 
en ik ben klaar met de 2e kerstquilt 
voor het Quiltersgilde!

Wederom een blokkenquilt met sashings.
Brede sashings met cornerstones.
Ik heb behoorlijk lang moeten nadenken 
hoe de sashings te quilten.
De stippling is erg goed uitgevallen.
De cornerstones heb ik ongemoeid gelaten.
De blokken hadden weinig nodig.
Ik heb veel switch in de ditch gedaan met de liniaal.
Dat gaat steeds beter. 
Ik word handiger in het hanteren van de liniaal.
Daardoor gaat dat ook steeds sneller.
De jas van de kerstman heeft een omtrekje gekregen. 
Zo ziet de achterkant er uit. 
De sashings zijn in wit gequilt. 
Daar zie je vrijwel niets van. 
Wat op de top rood en groen is gequilt, 
moet ook in het spoelhuis rood en groen krijgen. 
Dat vind ik jammer, 
want dat zie je dan op de achterkant. 
Maar als je boven en onder niet dezelfde kleur gebruikt,
 zie je het andere garen er doorheen komen en 
dat is nog veel erger.
Dit soort jojo's en knopen doen mijn hart sneller kloppen 
en ik moet er ver van blijven met de machine!
Dit is ook zo'n blok, dat niet veel nodig heeft. 
De sashings zijn plat geworden, 
waardoor het blok iets omhoog kan komen.

Het quiltwerk heeft de machine ruim 3 uur gekost. 
Er zit een timer op de machine, die het keurig bijhoudt.
Zelf ben ik er natuurlijk langer mee bezig.
Er zitten bijna 68.000 steken in.

Groet, Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...