zondag 4 januari 2015

Een oude liefde weer hervonden.


Ik heb het breien herontdekt en ik vind het heerlijk!
Met 3 bollen wol, die fantastisch van kleur verandert,
 naarmate je verder breit, 
heb ik een das in een ajoursteek gebreid.


Het is echt prachtig hoe onvoorspelbaar de kleur wisselt.
En de wol is heerlijk zacht.
Wat een geluk, dat in het winkelcentrum waar ik vaak kom 
een echte wolwinkel is!


Daarvoor heb ik een driekantige omslagdoek gebreid 
in een verlopende rode kleur.
De speld kleurt er geweldig bij.
Ik heb de wol op de beurs in Nieuwegein gekocht 
en ik kwam net een klein stukje tekort.
Gelukkig verkoopt Roan in Almere deze wol ook 
en kon ik hetzelfde kleurbad kopen.
Het zijn hele grote bollen.
Van de wol, die over is, brei ik weer een das. 
Nu in een dubbele gerstekorrel.
En ik heb een oud breiwerk uit de kast gehaald. 
Het heeft zeker 10 jaar in de kast gelegen, 
maar is weer in volle glorie hersteld.
Het is een deken van dunne wol.
Wit met spikkeltjes.
Het patroon(tje) zat er nog bij en het noteersysteem, 
dat ik er voor bedacht had. 
Ik kon er zo mee verder.
Zelfs het potlood zat nog in de tas.
Heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...