dinsdag 18 september 2012

Zoek de 7 verschillen........

Nieuw.
Les 1 van elke basiscursus: als je iets verkeerds doet, haal je het werk niet uit, maar je maakt het blok opnieuw. Ja..... natuurlijk......... weet ik........... doe ik ook altijd...........  en ik haat uithalen........... dus mooie regel. Maar........ dat werkt niet als je materiaal restjes zijn. Deze blokken heb ik gemaakt van de restvierkantjes van de zomer sterren. Ik kon niet anders dan ze uithalen.  Ze waren namelijk fout.

Oud.
Ik heb de molentjes volkomen willekeurig gemaakt, zonder te weten wat ik er later mee ging doen. Toen ik ze vervolgens, ook weer redelijk willekeurig, aan elkaar zette, ontstond er bij een paar blokken een 5e molentje in het midden en bij een aantal blokken niet. Ik vond dit "toeval" wel grappig. Ik heb wel steeds naar de blokken gekeken hoe dit nu eigenlijk zo was gekomen, maar het was Madelon van de Movie Stars, die een en ander een duwtje gaf door mij te vertellen dat dit 5e molentje in het midden geen toeval is, maar eigenlijk zo hoort te zijn. Toen zag ik ook wat er fout was gegaan. Ja, en toen kon ik niet anders dan de boel uit halen en opnieuw in elkaar zetten. Het opnieuw naaien was heel vervelend en bevestigt de regel dat je niets moet uithalen! Maar ik ben erg blij dat ik het gedaan heb.
De blokken zien er nu veel rustiger en mooier uit. Dank je wel, Madelon voor de tip. Nu kan ik gaan bedenken hoe ik deze quilt ga afmaken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...