dinsdag 10 april 2012

Strijken.

Ik hou niet van strijken. Althans niet van de huis - tuin en keukendingen, zoals overhemden en blouses. Maar mijn quilt blokken en onderdelen ervan strijk ik wel. Daarvoor gebruik ik een klein reisstrijkboutje en een klein strijkmatje, dat ik ooit eens in een quiltwinkel kocht. Het matje is helemaal bruin geworden en ziet er niet meer uit. Ik heb lang gezocht naar een nieuw matje, maar niemand die het kent en op internet is het ook nergens meer te vinden. Bij Ikea en ook bij  V en D zijn kleine opvouwbare strijktafeltjes te koop, maar het plekje op mijn tafel is er net te klein voor en ik heb geen zin in gewiebel of iets dat er steeds afvalt of dat je steeds weg moet zetten. Het moet klaar staan voor gebruik. Nu ik niet kan vinden wat ik wil, heb ik iets anders moeten verzinnen. Ik heb bij Blokker een strijkplank overtrek gekocht. Die heb ik dubbelgevouwen en dichtgestikt. En nu heb ik weer een mooie schone strijkmat. Lekker dik en zacht. Hij is groter dan de vorige, maar past precies op de beschikbare plek op mijn tafel.


Het vieze bruine strijkmatje kan in de prullenbak!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...