dinsdag 3 april 2012

Drie keer is scheepsrecht.

De maakster van deze quilt zag hoe mooi ik hem vond en was zo aardig mij het patroon te sturen.
Ik ben nu 3 keer op een regiodag van het Quiltersgilde geweest. In Alphen aan de Rijn, in Swifterbant en in Landsmeer. Ik beschouw het begrip regio "breed" en bezoek alle dagen die enigszins in de buurt van Amsterdam zijn en op vrijdag of zaterdag worden gehouden. Op andere dagen moet ik werken, dus regio's die door de week organiseren vallen af.
Het is wel heel erg leuk om zo door het land te gaan. Alphen aan de Rijn was perfect georganiseerd en liep als een trein. Er was werkelijk niets aan het toeval overgelaten. Swifterbant was groots met een fantastisch afscheid voor de dames die al 25 jaar de regiodagen organiseerden. Jammer dat het geluid het af en toe begaf. Landsmeer was gezellig en een beetje chaotisch. De opbouw van zo'n dag is steeds hetzelfde. Een algemeen gedeelte met mededelingen, een lezing, een lunch, een werkje, een show en tell en een winkel. De volgorde van de verschillende onderdelen varieert per keer en de organisatie van de show en tell ook. De dames in Alphen hadden verreweg het grootste aantal quilts meegebracht.
Ik heb een lezing over scrapquilts gehoord met veel mooie quilts; de geschiedenis van de Lelyquilters vanaf de oprichting, nog voordat het quiltersgilde bestond, tot nu en een presentatie van de tentoonstelling van handwerken gemaakt door vrouwen in concentratie kampen en gevangenschap in het Verzets museum in Amsterdam. Met prachtige voorbeelden in dia's gepresenteerd. Erg de moeite waard. Het is een hele klus om zo'n dag te organiseren en iets te bedenken dat veel vrouwen leuk zullen vinden. Er worden aardig wat uurtjes en veel toewijding in gestoken.

Binnenkort is er een regiodag in Hoorn. Dat wordt voor mij de laatste van het "seizoen". Ik ben benieuwd hoe het daar is. Ik ga wel het adres vooraf heel goed controleren. Afgelopen zaterdag kwam ik  ergens uit waar ik echt niet moest wezen. Het adres op de uitnodiging was verkeerd gespeld.  Calkoenstaat schrijf je met een C en niet met een k. Mijn tom-tom raakte compleet van slag en stuurde mij van hot naar her. Puur toeval dat ik er toch nog, veel te laat, aangekomen ben. Ik weet het alvast voor de volgende keer in november. Maar nu eerst naar Hoorn.

1 opmerking:

  1. Welkom in Hoorn, zal ik dan maar zeggen. Ik ben er ook, woon op fietsafstand. We hebben de uitnodiging en dus het thema al binnen. Jij dan vast ook. Ik verheug me er op. Er zijn er meestal rond de 80 quiltsters. Misschien ontmoeten we elkaar?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...