donderdag 20 oktober 2011

Een laatste mooie herfstdag.

Dinsdag waren we in Friesland. Het was een prachtige heldere dag. Zonnig en veel wind. We zijn eerst naar Sneek gereden. Daar heb ik in een zaak naar een quiltframe gekeken. Het is een houten frame waar je je eigen naaimachine op kunt zetten. Het was echt geweldig. Ik heb het frame uitgeprobeerd met dezelfde naaimachine die ik heb en alles liep als een zonnetje. Het voetpedaal wordt met de hand bediend door een knijper aan het handel. Net de handrem van een fiets, maar dan geef je er "gas" mee.  Voordeel is dat je op je beide benen kunt staan en dat het knijpsysteem met de hand veel precieser werkt dan met je voet. Dan geef je gauw te veel "gas". Ik wil het frame heel graag hebben. Nu nog bedenken hoe ik 3m in mijn naaikamer krijg en toch nog ruimte overhoud om gewoon te naaien.


















Op de terugweg zijn we door Hindeloopen gereden. Wat een prachtig stadje. Het waaide er nog harder dan in Sneek en het was koud. We hebben door de kleine straatjes gelopen en over heel veel bruggetjes. In een van de zijstraten is de winkel van Glashouwer. Hij verkoopt oude klassieke sitsen, maar ik kwam er ook Moda stoffen tegen en stoffen van Barbara Brackman. Meneer Glashouwer zat vol verhalen en het was een leuk bezoek.
Het was een prachtige tocht op een prachtige dag. Heen door de polder en terug over de Afsluitdijk.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...