zondag 13 maart 2011

Thunder & Lightning is het blok dat voor deze slag werd gemaakt.

Ik vond het geen eenvoudig blok om te maken, zoals ik al eerder heb verteld. Veel driehoeken veel ophoping van stof. En een paar lastige bias stukjes. Het was een goede oefening, dat wel!



Het eind resultaat is mooi geworden, maar....... de blokken zijn te klein. 


Ze moeten 22 cm breed zijn en zijn 20 cm. Aan de onder en bovenkant moet een aparte strip bevestigd worden en dat heb ik even nog niet gedaan. Ik heb  extra stof gekocht en als ik de quilt in elkaar ga zetten, ga ik bekijken hoe breed de strips moeten zijn om de juiste maat te krijgen en dan zet ik ze rondom aan en niet alleen boven en onder. Dat is een mogelijkheid dat alleen dit blok biedt!!


Ik heb er ook even met mijn "quiltjuf" Cathelijn over gesproken en ik moet beter op de cm en inches letten. Deze quilt  wordt in cm gemaakt en dat  kan ik niet met een 1/4 inch voetje naaien. Dat moet echt met een halve cm naadtoeslag en het juiste voetje. Opletten geblazen dus bij het volgende blok.

Groet,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...