maandag 3 januari 2011

Jeugdsentiment, het vervolg.

In het bericht Jeugdsentiment in oktober vertelde ik over een wandkleed dat ik als kind heb gemaakt in kruissteekjes. Het is het draaiorgel met dansende kinderen op een gracht.
Ik was tijdens de kerstvakantie aan het opruimen en kwam in een map met oude patronen de bladzijden uit de Margriet tegen met de foto van het wandkleed. Wat heb ik hier vaak op zitten turen om te zien hoe het toch precies moest.


En zowaar in een mapje ernaast vond ik het originele patroon. Compleet met scheurtjes, oud plakband en ...... de naam van de ontwerpster: Mies Bloch 1962. Wat een geweldige vondst. Ik heb er een hele tijd naar zitten kijken en wist direct weer welke stukjes ik erg moeilijk heb gevonden en over welke stukjes ik zo erg lang gedaan heb.
Het orgel dat hier is afgebeedl is De Arabier, een heel beroemd Amsterdams orgel en dit is misschien dan ook de reden dat een exemplaar van dit wandkleed in het Amsterdams Historisch museum hangt.


Ik heb het patroon weer heel voorzichtig opgevouwen en terug gestopt in de map. Om te bewaren!

1 opmerking:

  1. ik wil graag even reageren, ik heb het wandkleed in mijn bezit, geborduurd door een overleden tante . ik kijk er iedere dag naar en blijf het mooi vinden.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...