dinsdag 15 augustus 2023

Marina's Quiltzomer 8: Onderweg naar de Algemene Tentoonstelling.

Foto geleend van Ineke Schotanus, Quiltkompas.

Mijn quilt "Going round in Circles', een patroon van Pamela Goecke Dinndorf van Aardfark Quilts, hier bij Ineke Schotanus op tafel in de rood-wit gestreepte hoes, hangt van 23 tot en met 26 augustus op de Algemene Tentoonstelling van het Quiltersgilde in Nijkerk. 

Erg leuk om voor de 2e keer geselecteerd te zijn.

Het was ook de 2e keer dat ik naar de Ecoprint vierdaagse ben gegaan. Dit keer nam #Ambermaakt ons mee naar de Hoorneboeg in Hilversum. Een prima lokatie midden in het bos met heel veel mooie planten om te printen. Het regende de eerste 2 dagen vrijwel onafgebroken, maar dit weer was vooraf bekend en met regenjas, spijkerbroek, pet en paraplu was het heel goed te doen. 

Ik heb hele leuke dagen gehad.


Ik heb weer veel uitgeprobeerd en mooie prints gemaakt. Voor het eerst een print gemaakt op ruwe zijde in ijzersulfaat met een katoenen deken geverfd met Brazielhout. De katoenen deken heeft tijdens het print proces de kleur vrijwel helemaal afgegeven aan de zijde. Ik vind het echt heel erg mooi. Beide lapjes, overigens vind ik erg mooi.


Dit is een soortgelijke print.
Ik ben er heel blij mee.


Dit is een print van boerenwormkruid op wol met een blauwhout deken. 
Tijdens het oprollen ontstonden plooitjes, die een bijzonder effect veroorzaakten.


Dit is ook een favorietje.
Wederom ruwe zijde bedekt met guldenroede blaadjes en braam bladeren. 
Bovenin 3 bladeren van een bessenstruik. Afgedekt met een katoen deken gedoopt in een Tanine bad.


En wat gebeurt er als een quilter de ecoprints op tafel legt?

Dit, dus!


Groet, Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...