zaterdag 25 juni 2022

Het Zomer Project!

 

Het Zomer Project van dit jaar heet "Around the Lake" en is een patroon van 
Emma Jean Jansen uit Australië. Dit is de bonte versie en ik maak een effen versie.
Ik vind het leuk om een zomer project te hebben, dat overzichtelijk is, vrolijk en met iets uitdagends er in. Maar ook weer niet te moeilijk, want ik wil de top aan het eind van de zomer, en dat is een beetje rekbaar, af hebben.
Het Zomer Project is op meerdere manieren internationaal. Het patroon is een pdf en is via mail aangekomen, maar de mallen komen wel helemaal uit Australië. Er moet veel met de mallen worden gesneden en dan gebruik ik liever officiële dikke mallen dan zelf gemaakte met paterno.
De witte stof komt van de Nederlandse quiltwinkel, Quilt Aan Zee, de gekleurde stof heb ik bij Petra Prins Amsterdam gekocht en is Kona, maar de gestreepte stof heb ik in Singapore gevonden. Dat was nog een hele zoekpartij, maar uiteindelijk ben ik goed geslaagd en had ik de stof heel snel in huis en ik hoefde, tot mijn verassing, geen portokosten en geen btw te betalen!
Na het bekijken van het patroon ben ik eerst maar eens gaan kleuren. Er zijn 2 blokken, die heel erg op elkaar lijken, maar echt verschillend zijn. En door te kleuren heb ik de essentie van de verschillen goed begrepen en zal er hopelijk niets mis gaan.
Het is best een technisch blok met flying geese in combinatie met drunkards path. Geen moeilijke technieken, maar er moet wel precies gewerkt worden om alles goed te laten passen en 
mooie cirkels te krijgen.


Ik heb wat onderdelen gesneden en ga eerst maar eens een blok A en een blok B maken. 
Dan weet ik hoe het echt zit.
Daarna ga ik pas alle onderdelen snijden.

Ik ben benieuwd.
Groet, Marina.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...